Návratnost dotazníků je dána poměrem vyplněných a zobrazených dotazníků. Jedná se o orientační údaj, který nebere v potaz ty oslovené respondenty, kteří ani nezobrazili úvodní text (neklikli na odkaz na dotazník).
jsem studentkou ekonomicko-právní činnosti na Obchodní akademii a vyšší odborné škole v Brně a v rámci své absolventské práce dělám průzkum na téma udržitelnosti v kosmetickém průmyslu.
Předem děkuji za Vaše odpovědi a Váš čas.
Odpovědi respondentů
1. Jaká je Vaše převažující ekonomická aktivita?
Povinná otázka, respondent musel zvolit jednu z nabízených odpovědí.
Odpověď
Počet
Lokálně %
Globálně %
Akce
studující
70
58,82 %
58,82 %
zaměstnaný/á
23
19,33 %
19,33 %
zaměstnanec
7
5,88 %
5,88 %
OSVČ
6
5,04 %
5,04 %
v důchodu
5
4,2 %
4,2 %
na mateřské/rodičovské dovolené
5
4,2 %
4,2 %
student
2
1,68 %
1,68 %
nezaměstnaný/á
1
0,84 %
0,84 %
2. Jaké je Vaše nejvyšší dosažené vzdělání?
Povinná otázka, respondent musel zvolit jednu z nabízených odpovědí.
Odpověď
Počet
Lokálně %
Globálně %
Akce
střední s maturitou
47
39,5 %
39,5 %
základní
42
35,29 %
35,29 %
vysokoškolské
16
13,45 %
13,45 %
středoškolské s maturitou
9
7,56 %
7,56 %
vyšší odborné
3
2,52 %
2,52 %
středoškolské bez maturity
1
0,84 %
0,84 %
nižší střední odborné
1
0,84 %
0,84 %
3. Jaký je Váš věk?
Povinná otázka, respondent musel zvolit jednu z nabízených odpovědí.
Odpověď
Počet
Lokálně %
Globálně %
Akce
15 až 25 let
78
65,55 %
65,55 %
26 až 35 let
19
15,97 %
15,97 %
36 až 45
11
9,24 %
9,24 %
46 až 55
8
6,72 %
6,72 %
56 až 65
2
1,68 %
1,68 %
66 a více let
1
0,84 %
0,84 %
4. Zajímáte se o problematiku udržitelnosti a ochrany životního prostředí?
Povinná otázka, respondent se musel rozhodnout mezi odpověďmi „ano” a „ne”.
Povinná otázka, respondent musel zvolit jednu z nabízených odpovědí a podle toho se mu zobrazily další otázky [ano → otázka č. 8, spíše ano → otázka č. 8, spíše ne → otázka č. 6, ne → otázka č. 6].
Odpověď
Počet
Lokálně %
Globálně %
Akce
spíše ne
42
35,29 %
35,29 %
spíše ano
38
31,93 %
31,93 %
ne
24
20,17 %
20,17 %
ano
15
12,61 %
12,61 %
6. Z jakého důvodu takové produkty nevyhledáváte?
Povinná otázka, respondent musel zvolit jednu z nabízených odpovědí nebo napsat odpověď vlastními slovy.
Odpověď
Počet
Lokálně %
Globálně %
Akce
jsem zvyklý/á na produkty, které používám a nechci je měnit
31
46,97 %
26,05 %
o tomto tématu nemám dostatek informací
13
19,7 %
10,92 %
udržitelnost pro mě není důležitá
7
10,61 %
5,88 %
vyšší cena
6
9,09 %
5,04 %
vyšší cen
3
4,55 %
2,52 %
kosmetiku dostávám od matky
1
1,52 %
0,84 %
vetsinou jde stejne o podvod, jak na zakaznika, tak prirodu
1
1,52 %
0,84 %
z časových důvodů
1
1,52 %
0,84 %
nepoužívám
1
1,52 %
0,84 %
Potom co nám zakazujou auta na benzín tak nechcu o udržitelnosti ani slyšet.
1
1,52 %
0,84 %
Ráda experimentuji s produkty. Ovšem, jakožto studentka, se přece jen rozhoduji převážně cenou. Až budu vydělávat peníze, situace se změní na to, že budu více dbát na udržitelnost. Současně to bohužel není možné.
1
1,52 %
0,84 %
7. Co by Vás přimělo ke koupi udržitelných produktů?
Povinná otázka, respondent musel zvolit jednu z nabízených odpovědí nebo napsat odpověď vlastními slovy.
Odpověď
Počet
Lokálně %
Globálně %
Akce
nižší cena
31
46,97 %
26,05 %
udržitelnost produktů, které již používám
16
24,24 %
13,45 %
zřetelné označení udržitelných produktů
14
21,21 %
11,76 %
Výrazně nižší cena a srovnatelná kvalita
1
1,52 %
0,84 %
dobrý poměr cena/výkon
1
1,52 %
0,84 %
větší dostupnost a informovanost
1
1,52 %
0,84 %
nevím
1
1,52 %
0,84 %
Pokud je lepší a levnější
1
1,52 %
0,84 %
8. O kolik procent více jste ochotný/á utratit za udržitelný produkt ve srovnání se stejným neudržitelným produktem?
Povinná otázka, respondent musel zvolit jednu z nabízených odpovědí.
Odpověď
Počet
Lokálně %
Globálně %
Akce
10 %
42
35,29 %
35,29 %
30 %
39
32,77 %
32,77 %
0 %
21
17,65 %
17,65 %
50 %
15
12,61 %
12,61 %
100 %
1
0,84 %
0,84 %
70 %
1
0,84 %
0,84 %
9. Víte, co znamená, když je kosmetický produkt označen jako VEGAN?
Povinná otázka, respondent musel zvolit jednu z nabízených odpovědí nebo napsat odpověď vlastními slovy.
Odpověď
Počet
Lokálně %
Globálně %
Akce
produkt má rostlinné složení
67
56,3 %
56,3 %
produkt má rostlinné složení a není testovaný na zvířatech
38
31,93 %
31,93 %
nevím
10
8,4 %
8,4 %
produkt není testovaný na zvířatech
2
1,68 %
1,68 %
neobsahuje živočišnou složku, ale NEMUSÍ být rostliného (přírodního) původu
1
0,84 %
0,84 %
firma hodla oholit i tyhle debily
1
0,84 %
0,84 %
10. Víte, co znamená označení cruelty free u kosmetických produktů?
Povinná otázka, respondent musel zvolit jednu z nabízených odpovědí nebo napsat odpověď vlastními slovy.
Odpověď
Počet
Lokálně %
Globálně %
Akce
produkt není testovaný na zvířatech
85
71,43 %
71,43 %
nevím
30
25,21 %
25,21 %
produkt má rostlinné složení a není testovaný na zvířatech
3
2,52 %
2,52 %
produkt má rostlinné složení
1
0,84 %
0,84 %
11. Kde nejčastěji nakupujete kosmetické produkty?
Povinná otázka, respondent musel zvolit jednu z nabízených odpovědí.
Odpověď
Počet
Lokálně %
Globálně %
Akce
v kamenných obchodech
68
57,14 %
57,14 %
v kamenných obchodech i na internetu nakupuji stejně často
36
30,25 %
30,25 %
na internetu
15
12,61 %
12,61 %
12. Jaké jsou pro Vás rozhodující aspekty při nákupu kosmetických produktů? (1 - absolutně nedůležité, 5 - nejdůležitější)
Povinná otázka, respondent se musel u každé podotázky rozhodnout mezi odpověďmi „1”, „2”, „3”, „4” a „5”, respondent se musel u každé podotázky rozhodnout mezi odpověďmi na dané škále.
Podotázka
Průměr
Rozptyl
značka
2.857
1.4
cena
3.882
0.927
složení
3.429
1.337
slevy/výhodná balení
3.462
1.089
certifikáty
2.748
1.247
vzhled obalu
2.479
1.308
13. Co má na Vás největší vliv při výběru kosmetiky?
Povinná otázka, respondent musel u každé z nabízených odpovědí určit jedinečné pořadí.
Odpověď
Průměrné pořadí
Rozptyl
osobní doporučení
2.613
0.64
reklama
2.21
1.023
sociální sítě/influenceři
2.151
1.154
vlastní zkušenost
3.025
1.688
SEGMENTACE RESPONDENTŮ A OVĚŘOVÁNÍ HYPOTÉZ BETA
Pomocí tohoto nástroje můžete získat přepočítané výsledky pro jednotlivé segmenty respondentů a zjistit, zda se odpovědi určitého segmentu respondentů liší od „průměrného” respondenta. Funkce je v tomto momentě v testovacím režimu a zcela bez záruky, nepoužívejte ji jako jedinou metodu pro vyhodnocení hypotéz!
Metodická část této funkce se teprve připravuje, časem přibude podpora také pro chybějící typy otázek. V případě, že objevíte nějakou chybu, neváhejte mě kontaktovat.
Segmentační otázka č. 1
Segmentační otázka č. 2
Segmentační otázka č. 3
Analýza zajímavých souvislostí a závislostí (DZD)5
Byly nalezeny zajímavé souvislosti u 5 otázek.
Upozornění: V případě, že se Vám u otázky zobrazuje pouze jedna odpověď, nejedná se patrně o žádná senzační zjištění. Při interpretaci výsledků se vždy řiďte také výsledky uvedenými výše - pokud určitou odpověď zvolila většina lidí, nejsou zjištění zajímavá (např. pokud je věk 90% respondentů v rozmezí 15 - 25 lety, jsou veškeré závislosti k této odpovědi prakticky bezcenné).
1.7x vetší pravděpodobnost při odpovědi základní na otázku 2. Jaké je Vaše nejvyšší dosažené vzdělání?
1.6x vetší pravděpodobnost při odpovědi vzhled obalu=4 na otázku 12. Jaké jsou pro Vás rozhodující aspekty při nákupu kosmetických produktů? (1 - absolutně nedůležité, 5 - nejdůležitější)
3. Jaký je Váš věk?
odpověď 15 až 25 let:
1.5x vetší pravděpodobnost při odpovědi vzhled obalu=4 na otázku 12. Jaké jsou pro Vás rozhodující aspekty při nákupu kosmetických produktů? (1 - absolutně nedůležité, 5 - nejdůležitější)
1.5x vetší pravděpodobnost při odpovědi studující na otázku 1. Jaká je Vaše převažující ekonomická aktivita?
4. Zajímáte se o problematiku udržitelnosti a ochrany životního prostředí?
odpověď ano:
1.5x vetší pravděpodobnost při odpovědi ano na otázku 5. Vyhledáváte udržitelné kosmetické produkty? (složení produktu, procesy výroby, recyklovatelné/recyklované obaly, apod.)
6. Z jakého důvodu takové produkty nevyhledáváte?
odpověď jsem zvyklý/á na produkty, které používám a nechci je měnit:
3.6x vetší pravděpodobnost při odpovědi udržitelnost produktů, které již používám na otázku 7. Co by Vás přimělo ke koupi udržitelných produktů?
13. Co má na Vás největší vliv při výběru kosmetiky?
odpověď osobní doporučení=2:
3x vetší pravděpodobnost při odpovědi vlastní zkušenost=1 na otázku 13. Co má na Vás největší vliv při výběru kosmetiky?
odpověď osobní doporučení=4:
9.2x vetší pravděpodobnost při odpovědi vlastní zkušenost=3 na otázku 13. Co má na Vás největší vliv při výběru kosmetiky?
odpověď reklama=3:
4.3x vetší pravděpodobnost při odpovědi sociální sítě/influenceři=4 na otázku 13. Co má na Vás největší vliv při výběru kosmetiky?
odpověď sociální sítě/influenceři=1:
2.6x vetší pravděpodobnost při odpovědi reklama=2 na otázku 13. Co má na Vás největší vliv při výběru kosmetiky?
odpověď vlastní zkušenost=4:
1.6x vetší pravděpodobnost při odpovědi osobní doporučení=3 na otázku 13. Co má na Vás největší vliv při výběru kosmetiky?
Zjišťování závislostí odpovědí
Pomocí této funkce můžete analyzovat vztahy mezi různými odpověďmi. V části A vždy vyberte jeden výrok (odpověď na určitou otázku), který Vás zajímá. V části B poté zaškrtněte odpovědi, u kterých předpokládáte, že by mohly mít nějakou souvislost s odpovědí z části A. Po stisku tlačítka Analyzovat na konci formuláře se dozvíte sílu závislosti A na B.
Poznámka: Můžete zaškrtnout více výroků. Zaškrtnutím více výroků v rámci jedné otázky tyto výroky sloučíte (logická spojka NEBO), zaškrtnutím více výroků v rámci více otázek docílíte vytvoření kombinovaného výroku (logická spojka A).
1. Jaká je Vaše převažující ekonomická aktivita?
2. Jaké je Vaše nejvyšší dosažené vzdělání?
3. Jaký je Váš věk?
4. Zajímáte se o problematiku udržitelnosti a ochrany životního prostředí?
7. Co by Vás přimělo ke koupi udržitelných produktů?
8. O kolik procent více jste ochotný/á utratit za udržitelný produkt ve srovnání se stejným neudržitelným produktem?
9. Víte, co znamená, když je kosmetický produkt označen jako VEGAN?
10. Víte, co znamená označení cruelty free u kosmetických produktů?
11. Kde nejčastěji nakupujete kosmetické produkty?
12. Jaké jsou pro Vás rozhodující aspekty při nákupu kosmetických produktů? (1 - absolutně nedůležité, 5 - nejdůležitější)
13. Co má na Vás největší vliv při výběru kosmetiky?
B) DEFINUJTE SKUPINU RESPONDENTŮ NA ZÁKLADĚ ODPOVĚDÍ:
Poznámka: Můžete zaškrtnout více výroků. Zaškrtnutím více výroků v rámci jedné otázky skupinu respondentů rozšíříte (podskupiny respondentů budou sloučeny), zaškrtnutím více výroků v rámci více otázek skupinu zúžíte (použije se podskupina respondentů vyhovující všem otázkám).
1. Jaká je Vaše převažující ekonomická aktivita?
2. Jaké je Vaše nejvyšší dosažené vzdělání?
3. Jaký je Váš věk?
4. Zajímáte se o problematiku udržitelnosti a ochrany životního prostředí?
Poznámky: 1) Globální procenta se počítají s ohledem na celkový počet respondentů, lokální četnost bere potaz pouze respondenty, kteří danou otázku zodpověděli. 2) U otázek typu "seznam - alespoň jedna" si mohli respondenti zvolit více odpovědí, proto součet procent u jednotlivých odpovědí nemusí dát dohromady 100 % 3) Na povinnou otázku musí respondent zodpovědět pouze v případě, kdy mu je zobrazena. Dotazník může obsahovat skoky mezi otázkami, takže lze na základě určitých odpovědí některé otázky přeskakovat. 4) Tato funkce je zatím v testovacím stadiu a je určena spíše pro zábavu - mějte na paměti, že může zobrazovat i nesmysly. V tomto momentě probíhá pouze automatická analýza dvojic výroků, zavislosti kombinací výroků můžete zatím sledovat pouze prostřednictvím funkce zjišťování závislostí odpovědí.